Rösta i kongressvalet

Den 15 november 2023 öppnar valet till kongressombud. Valet hålls elektroniskt och det är bara de aktiva och interaktiva medlemmar som har angett sin mailadress till Sjöbefälsföreningen senast den 10 november 2023 som får rösta. Valet avslutas den 15 februari 2024. De kongressombud i respektive kategori (nautiker, tekniker och intendentur) som får flest röster vinner valet och blir kongressombud.

Alla som är aktiva eller interaktiva medlemmar i Sjöbefälsföreningen, och som angivit sin mailadress till föreningen senast den 10 november 2023, är röstberättigade i kongressvalet. Om du är osäker på om du angett din mailadress till föreningen, eller om du har bytt mailadress, får du gärna höra av dig till kansliet på sbf@sjobefal.se eller 08-518 356 00.

Valet kommer att ske digitalt för alla som har angett sin mailadress till kansliet innan den 10 november 2023. När valet har öppnat kommer du att kunna rösta genom att logga in på vår hemsida och klicka dig fram till kongressval. Observera att detta inte syns förrän den 15 november.