Viktig information om kongressvalet

2019-12-09

Nu är länken till kongressvalet utskickad. Alla som har angett en korrekt mailadress till Sjöbefälsföreningen senast den 10 november i år ska ha fått valsedeln via e-post.

Men har du inte angett en mailadress till Sjöbefälsföreningen senast den 10 november i år så har du inte fått valsedeln. Styrelsen har dock beslutat att det viktigaste är att alla aktiva och interaktiva medlemmar som vill rösta ska ha möjlighet att göra detta. Därför gör vi ett avsteg från stadgarna och låter även de medlemmar som inte har en mailadress i vårt register rösta. Du måste dock ha blivit medlem senast den 10 november i år.

Eftersom det elektroniska valet är ett slutet system som inte går att ändra på något sätt så får du i så fall rösta ”manuellt” genom att skicka ett mail till sofi.cederlof@sjobefal.se eller genom att skicka ett brev till kansliet med de kandidater du vill rösta på. Du får rösta på maximalt 35 stycken. Kandidaterna fanns presenterade i Sjöbefälen nr 7 2019 och på länken nedan. Observera dock att om du väljer att rösta på det här sättet så kommer valsekretessen inte längre att kunna garanteras.

Samma sak gäller även om du har en felaktig mailadress i vårt system, eller om du av andra orsaker inte har fått valsedeln via e-mail. Även du kan rösta manuellt genom att skicka ett mail till sofi.cederlof@sjobefal.se. Viktigt att tänka på här är att om du röstar manuellt så får du inte öppna mailet med valsedeln, eller några av de påminnelser vi kommer att skicka ut. Gör du det så ser vi att det mailet är öppnat och då har du möjlighet att rösta elektroniskt och alltså dubbelrösta. Ser vi att mailet med valsedeln är öppnat så stryks din manuella valsedel.

Röstningen ska ske senast den 15 februari 2020. Har du angett en korrekt mailadress till oss men ändå inte fått valsedeln? Hör av dig till sofi.cederlof@sjobefal.se

Klicka här för att se alla kandidater