Dags att nominera till kongressombud!

2019-05-28

Känner du någon som vill vara med och påverka vad Sjöbefälsföreningen ska arbeta med i framtiden och vilka frågor som ska prioriteras? Eller är det kanske du själv som vill engagera dig? Då ska du nominera till kongressombud!

I juni nästa år är det dags för Sjöbefälsföreningens kongress. Här beslutas en rad viktiga frågor, som vilka frågor som föreningen ska driva, föreningens budget, eventuella stadgeändringar, och så vidare. Dessutom är det ett bra tillfälle att träffa kollegor från andra rederier och att lära sig mer om hur facket fungerar. De som fattar alla beslut under kongressen är de 35 kongressombuden. Vilka de blir kommer att avgöras i ett elektroniskt kongressval som kommer att hållas i höst. Men redan nu är det dags att nominera kandidater till kongressombuden.

Så har du en kollega du vill nominera, eller vill du nominera dig själv? Skicka ett mail till valberedningen@sjobefal.se med namn, rederi och kontaktuppgifter till personen du nominerar. Observera att personen måste vara tillfrågad och aktiv eller interaktiv medlem.