8 okt
8 oktober, 09:00 - 9 oktober, 15:00

Facklig grundkurs

facklig grundkurs

Vill du lära dig mer om fackliga frågor och arbetsrätt? Den 8-9 oktober håller Sjöbefälsföreningen en facklig grundkurs i Stockholm. Den är öppen för alla medlemmar som vill lära sig mer om facket, arbetsrätt och kollektivavtalen så ta chansen och anmäl dig redan idag!

Under vår fackliga grundkurs går vi igenom grunderna i arbetsrätt. Vi kommer också att gå igenom våra kollektivavtal och bland annat prata om arbetsmiljö. Självklart finns det även möjlighet att ställa frågor till våra ombudsmän om det är något särskilt du undrar över.

Platserna till vår fackliga grundkurs är först till kvarn, där de som aldrig har gått kursen har förtur. Anmäl dig genom att skicka ett mail till sbf@sjobefal.se med namn, rederi, kontaktuppgifter och eventuella allergier senast den 23 september. Skriv "Facklig grundkurs" i ämnesraden.