Ny ombudsman sökes

Vill du ha ett jobb där ingen dag är den andra lik, men där du varje dag gör skillnad?

Sjöbefälsföreningens uppgift är att stötta våra medlemmar när de som mest behöver vår hjälp. Nu söker vi ytterligare en ombudsman som kan bistå oss i vår strävan att ge våra medlemmar det bästa stödet. Är det du?

Vi söker dig som är sjöingenjör eller intendenturbefäl för att bredda vår kompetens i yrkesfrågorna, då vi redan har nautisk kompetens. Du får ett meningsfullt och viktigt arbete där du verkligen gör skillnad. Vi är ett litet förbund och därför finns det goda möjligheter att påverka och vi har korta beslutsvägar. Du kommer att ha stor möjlighet att själv lägga upp din arbetstid.

Arbetsuppgifter

Som ombudsman för Sjöbefälsföreningen är din främsta uppgift att företräda våra medlemmar. Du skall dessutom:

- Förhandla fram nya avtal till våra medlemmar

- Ge råd och representera våra medlemmar vid konflikter med arbetsgivaren

- Representera Sjöbefälsföreningen i olika sammanhang, nationellt och internationellt

- Handha yrkesspecifika frågor

Vi söker dig som:

- Är utbildad sjöingenjör eller intendenturbefäl

- Har god erfarenhet av sjöfartsbranschen

- Är en god kommunikatör

- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från fackligt arbete men det är inte ett krav. Som ny ombudsman på Sjöbefälsföreningen kommer du att få en gedigen inskolning och du har självklart stöd från våra erfarna ombudsmän.

Arbetet är förknippat med resande både nationellt och internationellt. Stationeringsort är Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning. På Sjöbefälsföreningen får du en rad anställningsförmåner, bland annat ersättning för läkar- och tandläkarvård, föräldralön och friskvårdsbidrag. Du får också en rad gruppförsäkringar samt tjänstepension.

Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Ansökan mailas till: mikael.huss@sjobefal.se Sista ansökningsdag: 15 april.

För mer information kontakta Mikael Huss, VD, på mikael.huss@sjobefal.se eller 08-518 356 25.

Sjöbefälsföreningen representerar ca 6 000 intendentur-, nautiska och tekniska befäl i handelsflottan. Sjöbefälsföreningens huvuduppgift är att förhandla och teckna avtal för samtliga befälskategorier ombord. Föreningen verkar både i Sverige och internationellt. Totalt har Sjöbefälsföreningen 15 anställda, varav en ombudsman arbetar på lokalkontoret i Göteborg. Sjöbefälsföreningen har sitt kansli i Skarpnäck i Stockholm.